وبلاگ معاونت پرورشی آموزش و پرورش زارچ
 
قالب وبلاگ
جلسه اوقات فراغت با حضور بخشدار، روسای ادارات تبلیغات اسلامی ، حوزه مقاومت بسیج ، آموزش وپرورش ، ورزش وجوانان ، هلال احمر ، فرهنگ وارشاد ، فنی و حرفه ای منطقه زارچ در اداره آموزش وپرورش برگزار شد


 

جلسه اوقات فراغت با حضور بخشدار، روسای ادارات تبلیغات اسلامی ، حوزه مقاومت بسیج ، آموزش وپرورش ، ورزش وجوانان ، هلال احمر ، فرهنگ وارشاد ، فنی و حرفه ای منطقه زارچ در اداره آموزش وپرورش برگزار شد. ابتدا " کمالی" گفت:  هماهنگی و ارتباط بین ادارات برگزار کننده اوقات فراغت باعث مدیریت مناسب می شود. "فروزانیان " برنامه ی اداره ورزش و جوانان شامل رشته های ورزشی برای بانوان و آقایان از اول تیرماه خبر داد. " کریمی" مسئول هلال احمر فعالیت های این اداره را در سه شاخه امداد ، داوطلبان  و جوانان  و برگزاری اردو اعلام کرد. "حسینی" مسئول فرهنگ وارشاد برنامه این اداره در سه حوزه کانون های فرهنگی و هنری مساجد ، انجمن خوشنویسی  و مهد قران در طرح اوقات فراغت شرکت می نماید ." نصیری"  مسئول حوزه مقاومت بسیج اوقات فراغت را فرصت مناسبی جهت تقویت فرهنگ اسلامی و آگاه ساختن دانش آموزان دانست و در ادامه به برنامه ای این حوزه اشاره کرد.

در ادامه جلسه  "ابوترابی" بخشدار زارچ ضمن تبریک مبعث پیامبر(ص) اظهار داشت اوقات فراغت با هدف تغییر رفتار دنبال شود . وی گفت: طرح اوقات فراغت اگر با مدیریت ، هماهنگی ، با محوریت ارزش های قرانی ، مستند سازی ، تثبیت رفتار و نظارت دقیق همراه باشد  به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

"صادقی"مسئول فنی و حرفه ای  گزارشی از برنامه های فنی و حرفه ای را ارائه کرد.

" حجت الاسلام ابراهیمی"  از برگزاری برنامه های قرانی و گفتمان دینی از جمله برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی  در طرح اوقات فراغت خبر داد

در پایان قرار شد  برنامه ها بصورت جامع تنظیم گردد و در سطح منطقه اجرا شود.

 

[ چهارشنبه سی و یکم خرداد 1391 ] [ 8:1 ] [ معاونت پرورشی ]

جلسه کارگروه پرورشی شورای اموزش وپرورش با حضور اعضای این کارگروه برگزار شد.


جلسه کارگروه پرورشی شورای اموزش وپرورش با حضور رئیس اداره ، مسئولان حوزه معاونت پرورشی و پژوهش سرای شهید باقیان اداره آموزش وپرورش منطقه زارچ در محل اداره برگزار شد.موضوع اصلی این جلسه برنامه های حوزه پرورشی در طرح اوقات فراغت بود "افروز" مسئول کانون شهید صدوقی برنامه های خوشنویسی ،طراحی ، صنایع دستی و اردو را از جمله برنامه های قابل اجرا در سطح منطقه اعلام نمود.برگزاری کلاسهای آ موزش فوتبال و هندبال از دیگر برنامه های معاونت پرورشی اعلام شد "محمدی" مسئول پژوهش سرا از برگزاری کلاسهای آموزش رباتیک خبر داد در پایان در باره اجرا و کیفیت بخشی به این کلاسهای بحث ونظر شد.

[ دوشنبه بیست و نهم خرداد 1391 ] [ 7:51 ] [ معاونت پرورشی ]

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش ، دكتر حميدرضا حاجي بابايي   اظهار كرد: براي اولين بار در طول 23 سال اخير مقام معظم رهبري( مدظله العالي) از آموزش وپرورش تقدير كردند و خواستار اجراي هر چه قدرتمندتر سند تحول بنيادين شدند.

وي با اعلام اينكه مقام معظم رهبري( مدظله العالي) سند تحول را مانند نسخه شفابخش توصيف كردند، افزود: امسال مدارس تخصصي قرآني را در آموزش وپرورش به عنوان قطب هاي ديني و معنوي ايجاد خواهيم كرد تا در آن دانش آموزان علاوه بر برنامه هاي درسي معمول، به طور ويژه قرآن را آموزش ببينند.

دكتر حاجي بابايي شكل ظاهري مدارس قرآني را داراي رنگ وبوي قرآني توصيف و تصريح كرد: در اين مدارس قرآن به عنوان يكي از برنامه هاي درسي اصلي به طور ويژه آموزش داده خواهد شد.

وزير آموزش وپرورش با اشاره به اينكه در سال تحصيلي آينده مدارس قرآني با اولويت مقطع ابتدايي ايجاد خواهد شد، ادامه داد: در اين مدارس به دانش آموزان گواهي نامه قرآني داده خواهد شد.

[ سه شنبه بیست و سوم خرداد 1391 ] [ 12:41 ] [ معاونت پرورشی ]
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش زارچ از آغاز ثبت نام کلاس های طرح اوقات فراغت تابستان در آموزش و پرورش منطقه زارچ خبر داد.
عزیزی با اشاره به اینکه امسال ۱۱ ارگان و نهاد دولتی و غیر دولتی در طرح اوقات فراغت تابستان در این منطقه فعالیت دارند، اظهار داشت:در این راستا آموزش و پرورش در پایگاه های مختلف اقدام به تشکیل کلاس های تابستانی خواهد کرد.

وی ادامه داد: کانون فرهنگی تربیتی شهید صدوقی واقع در میدان شهداء زارچ کلاس های تخصصی طراحی ، نقاشی و خوشنویسی را برگزار خواهد کرد.

عزیزی گفت:مدارس قرآنی منطقه با تشکیل ۳۶ کلاس روخوانی و روانخوانی و تجوید در خود مدارس تشکیل خواهد شد.

وی افزود:در پژوهشسرای شهید باقیان نیز کلاس های آموزشی نجوم ، رباتیک و خبرنویسی و کامپیوتر برگزار خواهد شد.

عزیزی گفت:امسال  ۸ آموزشگاه در طرح هجرت ۳ قرار گرفته اند که فقط دانش آموزان مقطع متوسطه می توانند در این طرح شرکت کنند.

 معاون پرورشی آموزش و پرورش زارچ خاطر نشان کرد :دانش آموزان عزیز می توانند حداکثر تا پایان خردادماه  با مراجعه به پایگاه های مذکور نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

عزیزی در پایان گفت: مراسم افتتاحیه کلاس طرح اوقات فراغت منطقه به همراه راه اندازی دفتر خبرگزاری پانا در این منطقه در هفته اول تیرماه برگزار خواهد شد. 

[ سه شنبه بیست و سوم خرداد 1391 ] [ 12:36 ] [ معاونت پرورشی ]

 سومین جلسه ستاد هماهنگی بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان با هدف پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد اردوهای راهیان نور ، طرح ولایت ، مسابقات ورزشی و دوره های بازآموزی برای فرهنگیان و دانش آموزان در ایام تابستان از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان هدف از برگزاری این نشست را هماهنگی برنامه ها و فعالیتهایی دانست که بر محور بسیج دانش آموزان و فرهنگیان برگزار می شود.
رحیمی نژاد همچنین گفت : یکی از مباحث مطرح شده در این جلسه طرح هجرت 3 و اقدام در جهت بهسازی ، زیبا سازی و آماده سازی فضاهای آموزشی برای ورود به سال تحصیلی جدید است.
وی افزود:در سال تحصیلی گذشته 241 آموزشگاه در طرح هجرت بهسازی و نوسازی شد و امسال هم بیش از ۳۹۴ آموزشگاه در این طرح قرار دارند.

[ سه شنبه بیست و سوم خرداد 1391 ] [ 12:31 ] [ معاونت پرورشی ]

فراغت شامل فعاليت هايي جدا از اجبار‌هاي شغلي، خانوادگي و اجتماعي است كه در آن فرد فقط به ميل خود عمل مي‌كند. در نتيجه فراغت، كار يا بيكاري نيست، بلكه يك تجربه با ارزش زندگي است و به قول ارسطو، فراغت جدي‌ترين مشغله انسان است.‏
پركردن اوقات فراغت دانش‌آموزان در فصل‎ ‎تابستان گاه به معضلي جدي براي والدين تبديل مي‌شود. اگر از اوقات فراغت تابستان‎ ‎به خوبي استفاده شود، مي‌تواند به دوراني اثرگذار در زندگي حال و حتي آينده كودكان و نوجوانان‏‎ ‎تبديل شود، ولي در بسياري از مواقع چنين اتفاقي نمي‌افتد.‏‎.‎‏ تا نيمه هاي شب پاي‎ ‎تلويزيون نشستن، ساعت ها بي‌هدف پشت رايانه بودن، صبح ها تا دير وقت خوابيدن و بخش‎ ‎عمده روز را با كسالت سپري كردن يك مشكل بارز از نحوه گذران اوقات فراغت‏‎ ‎دانش‌آموزان در شهرهاست.‏

 
تحقيقات اجتماعي نشان مي‌دهد يكي از عوامل مهم بزهكاري در نوجوانان خالي بودن اوقات فراغت آنهاست و در اين ايام است كه زمينه هاي پذيرش رفتارهاي ناهنجار، اعتياد و انجام جرايم شكل مي‌گيرد. كمال مطلوب اجتماعي در اين مورد آن است كه تمام وسايل مادي، معنوي و فضاي سالم جهت بهره‌جويي عمومي آماده شود و با حذف زمينه هاي فقر اقتصادي، فرهنگي و تربيتي، انگيزه‌هاي سالم در ميان طبقات مختلف جامعه پرورش يابد. جهت پر كردن اوقات فراغت بچه ها نبايد آنها را با اصرار به كلاس فرستاد، بلكه مي‌توان از خودشان پرسيد كه چه چيزي خستگيشان را برطرف مي‌كند و آنها را به سمت كارهاي مورد علاقه‌شان سوق مي‌دهد. اوقات فراغت به نظر بعضي از والدين و مسئولان چيزي زايد‏‎ ‎است‎ .‎طبيعي است كه اگر براي اوقات فراغت بچه‌ها هدف‌گذاري نشود، به طور حتم اين اوقات زايد به نظر مي‌رسد و والدين روزشماري مي‌كنند كه تابستان هرچه زودتر‎ ‎به پايان برسد‎.‎
برنامه‌ريزي اوقات فراغت نمي‌تواند چيزي مستقل و بي‌ارتباط با ساير اوقات باشد، بلكه بايد در كنار برنامه كلان زندگي، مفيد، راهگشا و زمينه‌ساز باشد. در غير اين صورت خواه ناخواه بخش هايي از عمر پر ارزش انسان در وادي پوچي و بي‌ثمري از بين مي‌رود و صرف كارهاي بيهوده مي‌گردد.‏
يكي از روش هايي كه مي‌تواند اوقات فراغت افراد جامعه را زير پوشش قرار داده و بسياري از ضعف ها و كمبودهاي جسماني و رواني را رفع و درمان كند، ورزش و تفريحات سالم است. تربيت بدني و ورزش گذشته از جبران ضعف ها و حفظ تندرستي افراد، آنان را براي زندگي، تلاش و اهداف مشترك آماده مي‌سازد. استفاده از بازي در اوقات فراغت فرصتي را براي پيشرفت فرد فراهم مي نمايد.
يكي از مهم‌ترين نعمت ها، نعمت تندرستي و سلامت است كه مي‌تواند در موفقيت انسان عامل مهمي باشد. خانواده و يا در واحد بزرگتر جامعه تنها زماني قادر خواهد بود راه ترقي و تكامل را طي كند كه متشكل از افرادي سالم، باارزش و پاك باشد. نكته مهم اين است كه همه افراد جامعه از كودكان تا بزرگسالان بايد بياموزند كه تندرستي پديده‌اي است كه عوامل مختلفي در حفظ، بقاء و يا از بين رفتن آن دخالت دارند و تربيت بدني عامل بسيار مهم و ارزنده‌اي است كه مي‌تواند به عنوان يك وسيله آموزش عملي و واقعي مفهوم و اعتقاد به تندرستي را در افراد ايجاد نمايد.‏
در آموزش و پرورش نيز نخستين هدف، رشد ابعاد گوناگون شخصيت فرد از جنبه هاي جسماني، رواني، اجتماعي و معنوي است. ورزش و هدف تربيتي آن، يادگيري مهارت‌هاي رفتاري را باعث مي‌شود و با چنين تعبيري ورزش به عنوان يك وسيله كمك‌كننده عملي، پيوسته با تربيت همراه است. معلمان ورزش بايد كودكان و نوجوانان را تشويق كنند تا در اوقات فراغت به فعاليت هاي ثمربخش و سودمند بپردازند. مربي علاوه بر آموزش بازي و انواع مهارت هاي ورزشي به دانش‌آموزان، بايد فعاليت هاي ورزشي را براي آنها لذت بخش كند، زيرا لذت‌بخش بودن ورزش موجب مي‌شود كه كودكان در اوقات فراغت، خود بخود بدان روآورده و بدين ترتيب در آنها انگيزه استمرار فعاليت هاي ورزشي ايجاد مي‌شود. به هنگام اجراي فعاليت هاي ورزشي در اوقات فراعت، بايد كودكان و نوجوانان را با ورزش هاي گروهي آشنا كرد تا در موقعيت هاي مختلف بتوانند از آن استفاده كنند. آشنايي كودكان و نوجوانان به مقررات ورزشي و اجراي آن در بازي هاي ايام فراغت ضروري است، زيرا لازم است فرصت استقلال فكري و تصميم‌گيري به كودكان داده شود تا در چنين فعاليت هاي مهمي شركت كنند و اِعمال مديريت و همكاري با ديگران را به طور عملي تمرين كنند.‏
كودك يا نوجوان بايد خود را بشناسد، او مي‌تواند از طريق تجربه هاي صحيح ورزشي، خود را بشناسد و به قدرت ذهني و جسمي خود پي ببرد. در امر تربيت، نه تنها شناخت كودك از ديدگاه مربي مهم است بلكه "خويشتن‌شناسي" كودك از نظر خود و در ارتباط با ديگران اهميت خاصي دارد. خود‌شناسي موجب مي‌شود كودك بتواند به موفقيت خود در اجتماع و ارتباط با ديگران، بيشتر پي برده و دريابد ديگران او را چگونه مي‌بينند، در نتيجه نسبت به حدود توانايي، استعدادها، قدرت هاي ذهني و جسمي خود شناخت صحيح‌تري پيدا مي‌كند؛ به عبارت ديگر، در شناخت خود به واقعيت نزديكتر مي‌گردد و اين خودشناسي عامل مهم در امر يادگيري است. زماني كه كودك احساس كند او را دوست دارند، به او احترام مي‌گذارند، مورد قبول اطرافيان و نزديكان است و موفقيت هايش بر شكست هايش فزوني دارد، در راه استقرار و پي ريزي خودشناسي مفيد و مطلوب قرار گرفته است. هيچ چيز به اندازه موفقيت، موجبات پيشرفت كودك را فراهم نمي‌آورد و موجب خودشناسي مطلوب او نمي‌شود.
تربيت‌بدني فرصت هاي زيادي براي كودك فراهم مي‌سازد تا او بتواند خود را نشان دهد، در انجام كارها توفيق يابد، حس ابتكار در او تقويت شود و در محدوده تواناييهاي ذهني، جسمي، عاطفي و اجتماعي خود تجارب و پيشرفت هايي به دست آورد. كودكان و نوجوانان از طريق ورزش و تربيت بدني در برابر صفت هاي منفي ايستادگي پيدا خواهند كرد. از آنجا كه سراسر زندگي مبارزه و مسابقه است، اجراي مسابقه و گنجاندن آن در برنامه هاي ورزشي كودكان، نبايد ناديده گرفته شود. مسابقه با همسالان اگر بر مبناي صحيحي برنامه ريزي شده باشد از نظر تربيت و پرورش كودك، مهم و مفيد است. كودكان به طور طبيعي ميل دارند خود را با ديگران مقايسه كنند و نه تنها از آنان باز نمانند بلكه از ديگر همسالان و همكلاسان خود چندين گام جلوتر قرار بگيرند. اين برتري بايد در مسير تربيتي قرار گيرد تا از رقابت‌هاي نادرست، مخرب و مضر جلوگيري به عمل آيد. كاميابي هر كودك بايد با توجه به تواناييهاي خود او سنجيده شود نه نسبت به ديگر كودكان همسن او. بايد به كودكان ياد داد در انجام مسابقه هاي ورزشي، بدون توقع پيروزي حتمي، بيشترين سعي خود را به كار گيرند. اين امر باعث مي‌شود، كودكان در صورت باخت مسابقه، زياد مأيوس نشوند.
تمرين هاي منظم فعاليت بدني به كودكان و نوجوانان كمك مي‌كند تا استخوان ها، عضلات و مفاصل سالمي داشته باشند؛ وزن بدنشان متناسب باشد و نيز فعاليت هاي بدني در عملكرد قلب و ريه نيز تاثير بسزايي دارد. اين امر در ايجاد هماهنگي حركت مشاركت نموده و به پيشگيري و تنظيم اضطراب و افسردگي كمك مي‌كند.‏
بازيها و ساير انواع فعاليت ‌هاي بدني به نوجوانان اين فرصت را مي‌دهد كه خود باوري و اتكاء به نفس داشته باشند و لذت موفقيت و مشاركت و اتحاد جمعي را احساس كنند. اين اثرات مثبت همچنين به كاهش خطرات ايجاد شده به وسيله روش‌هاي زندگي پر استرس و بي‌تحركي كه در نوجوانان امروزي بسيار شايع است كمك مي‌كند. پرداختن به فعاليت بدني هدايت شده مي‌تواند باعث پرورش ساير رفتارهاي بهداشتي مثل پرهيز از سيگار، مواد مخدر و رفتارهاي خشونت‌بار گردد و نيز كودكاني كه فعاليت بدني بيشتري دارند نتايج تحصيلي بالاتري نيز كسب كرده‌اند. همچنين بازيهاي گروهي باعث تعامل اجتماعي مثبت مي‌شود. الگوهاي فعاليت بدني كه در دوران كودكي و بلوغ كسب مي‌شوند بيشتر در طول زندگي هر فرد باقي مي‌مانند بنابراين باعث فراهم آمدن پايه‌اي فعال و سالم در زندگي مي‌شوند؛ برعكس، عادات غير سالم مثل زندگي بي‌تحرك، تغذيه نامناسب و سوءمصرف مواد كه در دوران نوجواني به وجود بيايند در دوران بزرگسالي نيز معمولاً ادامه مي يابند. تربيت بدني و ورزش راه گريختن از ناتواني و تنبلي و در نتيجه كسب شادماني است.‏
برنامه فعاليت‌هاي ورزشي، بايد با در نظر گرفتن استعدادهاي ذهني، جسمي و نيازهاي تربيتي كودكان، انتخاب شود تا بيشترين تأثير تربيتي را در پي داشته باشد. برنامه تدويني ورزش بايد داراي ويژگي هاي زير باشد:
1 .متناسب با رشد، نمو و آمادگي جسماني كودك باشد.
2 .همه‌جانبه و وسيع باشد و مهارت‌هاي لازم را در كودكان ايجاد كند.‏
‏3 .اوقات فراغت كودكان را در برگيرد تا چنين فرصت هايي را به بيهودگي نگذرانند.‏
‏4 .متنوع و متناسب با نيازها، خصوصيات، قدرت و طبيعت كودكان تدوين شود و حركت هاي پايه و اصلي، حركت هايي همراه با آهنگ، شيرينكاريها، بازيهاي گروهي و مسابقه هاي ورزشي را شامل شود.‏
5 .با توجه به اختلافهاي فردي و استعدادهاي مختلف كودكان تنظيم شود، به طوري كه كودكان ماهر، متوسط، ضعيف و حتي عقب مانده را در بر گيرد.‏
‏6 .معنويت، صفات انساني و ارزشهاي تربيتي را در افراد تقويت كند.‏
‏7 .متناسب با كارايي بدن و همراه با ايجاد مهارت هاي لازم در افراد باشد.‏
‏8 .متضمن پيشرفت تدريجي و قدم به قدم كودكان باشد، چرا كه موفقيت و پيشرفت عامل اساسي تداوم زندگي است.‏
‏9 .برنامه آموزش بهداشت و تربيت بدني بايد در كنار هم تدريس شوند زيرا آموزش بهداشت ورزشي در برنامه هاي آموزشي اهميت ويژه‌اي دارد.
منابع:‏
‏1. لس هيوود و همكاران، اوقات فراغت، مترجم محمد احساني
2. مجموعه مقالات اولين كنگره علمي بين المللي تربيت‌بدني و ورزش دانش‌آموزان دختر. ‏
3.زيور ورزش، نشريه ماهانه دفتر فعاليت‌هاي ورزشي وزارت آموزش و پرورش، معاونت پرورشي وتندرستي،شماره 28 و 34. ‏
‏4 .محمد نبوي، محمود ذكائي، روش تدريس تربيت بدني در مدارس، انتشارات سمت،1380.‏
‏ ‏ ‏ 5www.tehranedu.com/parvareshi/sport/faaliatebadani2.htm ‏
‏6 ‏www.dbase.irandoc.ac.ir ‎
‏7 ‏www.irib.ir/health/html/leisure.htm
[ پنجشنبه هجدهم خرداد 1391 ] [ 7:27 ] [ معاونت پرورشی ]

نشست مشاورین مدارس منطقه زارچ با حضور رئیس و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش زارچ در دبیرستان اندیشه سرچشمه زارچ برگزار شد.
رئیس آموزش و پرورش زارچ در این نشست با اشاره به اینکه سال تحصیلی آینده با برنامه ریزی و تقویم اجرایی به پیش خواهیم رفت از مشاورین مدارس خواست نسبت به ارائه تقویم اجرایی و نحوه ساعت تدریس مشاورین در مدارس اقدام نمایند.

کمالی نقش مشاوره در مدارس را ارزشمند دانست و گفت: اگر مشکلات دانش آموزی از طریق مشاوره ، حل و فصل شود مطمئنا مشکل یک خانواده ای حل شده است.

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش زارچ هم به هدایت تحصیلی دانش آموزان اول متوسطه اشاره کرد و نقش مشاوران در این زمینه را بسیار مهم دانست.

عزیزی  همچنین خواستار برنامه ریزی جهت کلاس سومی های متوسطه جهت کنکور سال آتی شد و گفت:می توان با برنامه ریزی خوب،دانش آموزان ثمره ۱۲ ساله خود را به بهترین نحو بدست آورند.

اعظم دهقانی مسوول هسته مشاوره منطقه با اشاره به جلسه مسوولین هسته مشاوره در ۴ خرداد ماه در خصوص مسائل مطرح شده از جمله ، تقویم اجرایی مشاورین مدارس ، ارزیابی هسته های مشاوره مناطق ، تهیه اطلس مشاغل منطقه ، توانمند سازی مشاوران ، همایش توانمند سازی در روزهای ۱۷ و ۱۸ خرداد در کانون ولایت تفت ، رابطین هسته مشاوره مدارس و همیار مشاور اشاره و توضیحاتی جهت موارد مذکور بیان کرد.

گفتنی است در ادامه این نشست مشاورین به ایراد نقطه نظرات و ارائه راهکار جهت برنامه های مشاوره مدارس منطقه پرداختند.

[ چهارشنبه دهم خرداد 1391 ] [ 7:35 ] [ معاونت پرورشی ]

خبرگزاری پانا: معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: بهادادن و بهاگرفتن از نیروی انسانی راهبرد طلایی معاونت پرورشی و فرهنگی است.

 

 به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حسین هژبری، اظهار کرد: مهمترین حرف من در دوره مسئولیتم، هر چند سال و هر چند ساعتی که در این مسئولیت باشم پیگیری راهبرد طلایی است که این راهبرد بهادادن و بهاگرفتن از نیروی انسانی است.
وی افزود: باور کردن و یاور قرار دادن دانش آموزان و به عبارت دیگر قوی دیدن و غنی ساختن نیروها راهبرد طلایی معاونت پرورشی و فرهنگی و همچنین سازمان دانش آموزی خواهد بود.
هژبری خاطرنشان کرد: اگر معاونان پرورشی و فرهنگی هر روز صبح با این انگیزه و نگاه و با ایمان به این راهبرد وارد مدرسه شوند ما به تمام اهدافمان خواهیم رسید.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: بهترین ذخایر مدیران در سازمان ها نیروهای انسانی هستند و نیروهای انسانی معادن طلای هر سازمان به شمار می آیند.
وی ادامه داد: کاری با این عظمت نیاز دارد که انسان هر روز با ایمانی قوی فعالیت خود را آغاز کند و اولین کار در رابطه با نیروی انسانی کشف استعدادها است؛ البته کشف استعداد اول راه است و تازه شکوفایی استعدادها آغاز می شود.
هژبری با بیان اینکه باید نیروها را قوی ببینیم تصریح کرد: نیروها باید دید خود را قوی کنند و همه را ببینند و همه را تکریم کنند؛ دین چیزی جز محبت نیست.
معاون وزیر آموزش و پرورش به سازماندهی، به کارگیری و بازخوردگیری مطلوب نیروی انسانی در فعالیت های فرهنگی اشاره و بیان داشت: باید موج ایجاد و بستر سازی کنیم و بر وفاق، صمیمیت، صداقت، دوستی، درستی و همدلی تاکید کرد.

[ چهارشنبه دهم خرداد 1391 ] [ 6:59 ] [ معاونت پرورشی ]
نشست معاونین و مربیان تربیتی مدارس منطقه زارچ با حضور رئیس و معاون پرورشی و فرهنگی و کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش زارچ در محل اداره آموزش و پرورش برگزار شد.

رئیس آموزش و پرورش زارچ در این نشست با اشاره به در دستور کار بودن تقویم اجرایی حوزه پرورشی جهت سال آتی از مربیان تربیتی خواست با همکاری و مشورت با یکدیگر یک تقویم اجرایی خوبی برای نخستین بار ارائه دهند.

کمالی نقش مربیان تربیتی در مدارس و مدیران و کارشناسان این حوزه را در آموزش و پرورش خیلی مهم ارزیابی کرد و افزود:در بحث آموزش دانش آموزان اکثر فعالیت های آموزشی  به خود دانش آموز بر می گرددولی در بحث تربیت اکثر فعالیت ها  به عملکرد مربی تربیتی بر می گردد.

 معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش زارچ نیز نشانه های مومن مخلص از دیدگاه قرآن را برشمرد و در ادامه به تهیه و تنظیم تقویم اجرایی حوزه پرورشی اشاره کرد و گفت:برای نخستین بار تقویم اجرایی حوزه پرورشی جهت سال تحصیلی ۹۲-۹۱ از طرف اداره کل آموزش و پرورش استان ارائه می گردد که در این راستا نیازمند کمک و همکاری معاونان و مربیان تربیتی را می طلبد.

عزیزی اظهار امیدواری کرد: این تقویم اجرایی حداکثر تا پایان این ماه باید تهیه و به استان ارسال گردد.

جوائز مسابقات فرهنگی و هنری ، طرح نهضت ملی حفظ قرآن ، مدارس قرآنی ، برگزاری دوره های ضمن خدمت جهت مربیان در تابستان ، ارزیابی مدارس ، گزارش سالیانه عملکرد مدارس در حوزه پرورشی و طرح اوقات فراغت تابستان از جمله مباحث دیگری بود که عزیزی به آنها اشاره کرد.

در ادامه انتظاری کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش زارچ در خصوص شوراهای برتر دانش آموزی ، انجمن های برتر ، مدارس و فعالین برتر مسابقات فرهنگی و هنری ، مربیان همراه و سازماندهي مربيان پرورشي و درس هایی از قرآن مطالبی را ارائه نمود.

در این نشست معاونان و مربیان تربیتی به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص مسائل تربیتی پرداختند.     

 

[ سه شنبه نهم خرداد 1391 ] [ 14:30 ] [ معاونت پرورشی ]

معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان دراولین نشست ستاد اوقات فراغت : یک سوم دانش آموزان استان دربرنامه های طرح اوقات فراغت تابستانی 90 شرکت کرده اند.

 

 


به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش استان یزد دراولین نشست ستاد اوقات فراغت استان درسالجاری برضرورت بهره گیری از ظرفیت های آموزش وپرورش استان تاکید کرد وگفت پارسال یک سوم دانش آموزان استان دربرنامه های طرح اوقات فراغت تابستانی 90 شرکت کرده اند .
حمید رستگاری هدفمند بودن ، غیرکلاسی بودن ، متنوع ومشارکتی بودن را ازاصول برنامه ها وفعالیت های اوقات فراغت آموزش وپرورش استان درسال جاری دانست وبرضرورت ارزیابی دقیق ومستمر از این برنامه ها تاکید کرد
رئیس اداره امورتربیتی آموزش وپرورش استان نیز به حضور افزون بر60 هزار نفردانش آموز در729 پایگاه اوقات فراغت تابستانی درتابستان 90 اشاره کردوگفت این دانش آموزان در31 کانون فرهنگی وهنری ، 98 کانون اجتماعی محله ، 149 مدرسه قرانی ، 125 کانون ورزشی و349 پایگاه طرح هجرت از برنامه های طرح اوقات فراغت تابستانی آموزش وپرورش بهره مند شده اند
محمد حسین انتظاری از برگزاری کلاس های آموزشی ، مهارتی ، ورزشی وفعالیت های اردوئی درتابستان امسال خبرداد و شرکت دانش آموزان برگزیده استان درمرحله کشوری مسابقات ورزشی وفرهنگی وهنری از دیگر برنامه های تابستانی ذکرکرد .
درادامه این نشست نمایندگان تشکل های دانش آموزی ازجمله سازمان بسیج دانش آموزی وفرهنگیان ، اتحادیه انجمن های اسلامی ، سازمان دانش آموزی ، کانون پرورش فکری کودکان نوجوانان وسایر اعضای ستاد نقطه نظرات خود را درخصوص برنامه های تابستانی ارائه کردند
درپایان مقررشد تشکل های دانش آموزی برنامه های تابستانی خود را درجلسه آتی به ستاد ارائه نمایند

[ شنبه ششم خرداد 1391 ] [ 13:10 ] [ معاونت پرورشی ]
مراسم اختتامیه مدارس قرانی (ترم دوم) در دبستان دخترانه 15 خرداد برگزار شد.

 

 


مراسم اختتامیه مدرسه قرانی (ترم دوم)  با حضور رئیس اداره ، معاونین آموزشی و پرورشی ، کارشناس آموزش ابتدایی و با حضور معنویی دانش آموزان و معلمان  در دبستان دخترانه 15 خرداد برگزار شد.

رئيس آموزش و پرورش منطقه زارچ در اين مراسم از مدير و كادر مدرسه به جهت اهميت دادن به مسائل قرآني قدرداني كرد.

محمد كمالي با اشاره به اينكه دانشمندان و فيلسوفان در هنگام مشكلات به قرآن مراجعه مي كردند افزود:عظمت قرآن بر همه روشن است و انسان مي تواند تمامي مشكلات خود را از طريق قرآن دريافت كند. 

قرآئت دكلمه و شعر صلوات صلوات خاصه امام رضا(ع) و دعاي فرج واجراي برنامه حفظ قرآن و اهداء جوائز به دانش آموزان مسابقات فرهنگي و هنري برتر منطقه از اين آموزشگاه از جمله برنامه هاي اين مراسم بود.  

[ شنبه ششم خرداد 1391 ] [ 13:7 ] [ معاونت پرورشی ]

مدیرکل آموزش وپرورش استان یزد خواستار برخورد قانونی با ماموران خاطی در پلیس راه تفت شد


مدیرکل آموزش وپرورش استان یزد با اشاره به ضرب و شتم یک معلم در پلس راه تفت گفت : معلم مضروب درجریان ماموریت آموزشی وپرورشی و به عنوان مربی همراه دانش آموزان هنرستان شهید مدنی زارچ در اردوی یک روزه دانش آموزان این هنرستان شرکت داشته است .
محمد کاظم رحیمی نژاد اظهارات معلم مضروب ، گواهی شاهدان عینی و 25 نفرازمدیران مدارس شهرستان میبد که همزمان درمحل حضورداشتند ، گزارش رئیس آموزش وپرورش منطقه زارچ و گزارش رئیس اداره بازرسی آموزش وپرورش استان یزد از شرح ما وقع را حاکی از برخورد ناشایست ماموران پلیس راه تفت و ضرب و شتم معلم مذکور در مقابل دانش آموزان دانست و افزود :تاکنون گروههای متعددی از معلمان استان به صورت مکتوب ، مراجعه حضوری ، تماس تلفنی نگرانی وناراحتی خود را از این موضوع عنوان کردند و خواستار برخورد جدی و قانونی با ماموران خاطی پلیس راه تفت شدند.
رحیمی نژاد جایگاه پلیس را درجامعه اسلامی والا و ارزشمند خواند و با قدردانی از همراهی های نیروی انتظامی استان دربرنامه ها و ماموریت های آموزشی وپرورشی افزود: خطای نابخشودنی یک مامور هرگز به حساب نیروی انتظامی و پلیس خدمتگزار نوشته نخواهد شد .
وی برخورد یکسویه و یکطرفه با این موضوع و معکوس جلوه دادن واقعیت را خلاف وظیفه ذاتی پلیس ذکرکرد وگفت :تضاد رفتاری و نوشتاری نیروهای حاضر درصحنه ازجمله تلاش در امحای فایل تصویری ماوقع ، اخذ اقرار و رضایت همراه با ارعاب و تهدید ، هتک حرمت مقام معلم و دستگاه فخیمه آموزش وپرورش با استفاده از عبارات نامناسب را ناشی از برخوردهای سلیقه ای و دور از رسالت و وظیفه قانونی این افراد دانست .
درپایان مدیرکل آموزش وپرورش ازپیگیری برای رسیدگی به شکایت معلم مضروب ودستگاه آموزش وپرورش استان درمراجع ذیربط انتظامی و قضائی خبرداد واظهار امیدواری کرد با مجازات فرد یا افراد خاطی شاهد تکرار چنین وقایعی نباشیم.

[ شنبه ششم خرداد 1391 ] [ 13:3 ] [ معاونت پرورشی ]

نشست هم اندیشی معاونان پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش شهرستانها ومناطق استان برگزارشد
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان یزد نشست هم اندیشی معاونان پرورشی و فرهنگی  آموزش وپرورش شهرستانها ومناطق استان درکانون ولایت تفت برگزار شد .
مدیرکل آموزش وپرورش استان یزد دراین نشست با اشاره به ضرورت بهره مندی از شیوه فعال درامرتربیت دانش آموزان گفت ما همواره باید برای تمامی مسائل پیش رو دانش آموزان برنامه ریزی فعال داشته باشیم .
محمد کاظم رحیمی نژاد با یادآوری ضرورت اشنائی دانش آموزان با ائمه اطهار افزود  باید حساسیت دانش آموزان درمورد امامت افزایش یابد وعلاوه بربحث مهدویت که دردستور کار آموزش وپرورش قراردارد درمورد اصل امامت یک کارعمقی وشناختی تدارک کنیم
وی با برشمردن طرح ها وبرنامه های تحولی آموزش وپرورش درحوزه پرورشی  برضرورت بهره گیری ازایام تابستان واوقات فراغت برای ارتقای این فعالیت ها تاکید کرد
به گفته معاون پرورشی وفرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان در این همایش که علاوه بر معاونان پرورشی وفرهنگی ، کارشناسان فرهنگی وهنری ،  کارشناسان مشاوره ومدیران کانون های فرهنگی وتربیتی 16 شهرستان منطقه وناحیه آموزشی وپرورشی استان حضورداشتند فعالیت های آموزش پرورش درزمینه اوقات فراغت تابستانی ، مدارس قران ، طرح حفظ نور درقران کریم ، فعالیت ها وبرنامه های کانونهای فرهنگی وتربیتی ، اعزام دانش آموزان برتر استان به مسابقات کشوری ، برگزاری اردوی های دانش آموزی ازجمله اردوی طرح هجرت سه ، اردوی راهیان نور، اردوی شورای دانش آموزی برتر مدارس ، مناسبت های 14 و15 خرداد و مسابقات پرسش مهر کشوری مورد بحث وبررسی قرارگرفت
حمید رستگاری افزود دراین نشست یکروزه حاضران با تشکیل 4 کارگروه تخصصی به بررسی برنامه ها وارائه راهکارها در موارد فوق الذکر پرداختند

[ جمعه پنجم خرداد 1391 ] [ 7:2 ] [ معاونت پرورشی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ در جهت اطلاع رسانی اخبار حوزه پرورشی جهت مدیران و مربیان تربیتی در مدارس منطقه زارچ طراحی شده است. >
امکانات وب